Tegoroczną akcję wiosennego sprzątania zaplanowaliśmy przeprowadzić jedynie na terenie Kołobrzeskiego Skansenu Morskiego. Już po raz czwarty pasjonaci historii oraz zaprzyjaźnieni wolontariusze spotkali się w tym oddziale, aby pomóc w przygotowaniach do otwarcia sezonu. Mimo nie najlepszej pogody zaskoczyli nas oni swoją frekwencją – zjawiło się prawie sześćdziesiąt osób!
Przed rozpoczęciem akcji pracownicy skansenu pokazali efekty po zeszłorocznych wiosennych porządkach: odnowioną armatę rufową AK-230, Główne Stanowisko Dowodzenia na ORP „Fala”, armatę Schneidera oraz podstawę do działka Oerlikon, wydobytych z morza w ramach projektu „Wraki Kołobrzegu”.
Tym razem prace skupiły się na przygotowaniu do malowania pokładu dziobowego ORP „Władysławowo” oraz kotwicy jednołapowej, myciu dziesięcioosobowej tratwy ratunkowej, a także typowych porządkach wiosennych na teranie skansenu (grabieniu trawników, zamiataniu alejek, itp.). Tradycyjnie żeglarze z Jacht Klubu Morskiego „Joseph Conrad” prowadzili prace porządkowe przy jachcie „Orkan II”. Dzięki wsparciu Portowej Ochotniczej Straży Pożarnej „Tryton” oczyszczony został ze śmieci kanał, biegnący wzdłuż ogrodzenia skansenu. W muzealnej akcji wzięło udział wielu wspaniałych ludzi, wśród których wyróżnić należałoby członków: koła historycznego seniorów kołobrzeskich przy MOP, 1. Gromady kołobrzeskich skautów oraz Grupy Poszukiwawczo-Eksploracyjnej „Parsęta” przy Towarzystwie Przyjaciół MOP.
W przerwach między pracami można było zwiedzać okręty i eksponaty, o których opowiadali pracownicy muzeum oraz byli członkowie załóg okrętowych. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się tratwa ratunkowa – wolontariusze byli bardzo ciekawi zasad jej działania, przeznaczeniem oraz wyposażeniem, które znajdowało się wewnątrz.
Chłodna aura sprawiła, że wolontariusze często korzystali z ciepłych napojów (kawa, herbata). Był też słodki poczęstunek, zimne napoje oraz kiełbaski z grilla. To wszystko dzięki wsparciu Towarzystwa Przyjaciół MOP.
Wszystkim, którzy wzięli czynny udział w naszej akcji oraz którzy pomogli w jej organizacji – serdecznie dziękujemy!